Pertanyaan Anda ?

Misteri Surah Al-Fatihah dan Kelebihan-kelebihan pembacaan Surah Al- Fatihah dalam kehidupan seharian.

Janji Allah Itu Pasti. Berikut disenaraikan 6 perkara diantara sekelian 1001 macam kelebihan-kelebihan membaca Surah Al-Fatihah. Info perkongsian maklumat ini adalah disampaikan oleh rakan sahabat di komuniti WeChat.

Perkongsian ini adalah merujuk kepada kelebihan-kelebihan pembacaan Surah Al- Fatihah dalam kehidupan seharian.Selamat Membaca, Mencuba, Beramal & Istiqomah.

1 -  Baca Surah Al-Fatihah sebanyak 14 kali sebelum tidur, dimana Suami dan anak-anak akan mengingati kita selalu.

2 - Baca Surah Al-Fatihah sebanyak 41 kali kemudian  tiup dalam air dan minum serta buat air mandian bertujuan melepaskan rasa sakit dalaman.

3 - Baca Surah Al-Fatihah sebanyak 7 kali dan usap di kepala setiap pagi dan sekali sebelum tidur. Sesuai dilakukan untuk orang berpenyakit mental.

4 - Baca Surah Al-Fatihah sebanyak 3 kali, kemudian tiupkan ke dalam segelas air. Minum dan baca sambil mengusap kawasan yang rasa sakit. Untuk sakit-sakit yang keterlaluan.

5 - Baca Surah Al-Fatihah sebanyak 7 kali dan sapu ke atas kepala bayi yang suka menangis pada malam hari atau pada bila-bila masa.

6 - Baca Surah Al-Fatihah sebanyak 3 atau 7 kali, gunakan ibu jari dan tekan di langit-langit, ( Bumbung Mulut ) kemudian sapukan kepada tempat yang sakit. Melegakan sakit ringan seperti luka berdarah, sengat lebah, jari terkepit di pintu.

SUKA DIINGATKAN :

BACALAH SURAH AL-FATIHAH DI DALAM KEADAAN KHUSYUK DAN TAWAKKAL KEPADA ALLAH DAN

NIATLAH DENGAN JUJUR, INSYA-ALLAH IANYA MERUPAKAN PENAWAR YANG TERBAIK KEPADA KITA SEMUA YANG MENGAMALKANNYA ...
INSYAALLAH

Sebarkanlah ...
Ini juga ilmu bermanfaat.
Ingat !,
Setiap satu kebaikan yang kita lakukan akan Allah balas dengan pahala.
Cara pantas mencipta pahala.

Wallahua'lam.

.
.
.

Post a Comment

0 Comments